(c) Dassault Systèmes
(c) Dassault Systèmes

10 spotřebitelských trendů pro rok 2017: AI a virtuální realita

Speciální pilulky do autonomních aut a pro virtuální realitu.

Společnost Ericsson ConsumerLab představuje šesté vydání své výroční zprávy s deseti největšími spotřebitelskými trendy pro rok 2017, kde zkoumá trendy budoucnosti.

AI a virtuální realita budou důležitými tématy následujícího roku, sami spotřebitelé si uvědomují, že budou hrát mnohem výraznější roli než kdy dříve – a to jak ve společnosti, tak v práci. Ve skutečnosti 35 % pokročilých uživatelů internetu chce AI poradce při práci, a jeden ze čtyř by rád pracoval s umělou inteligenci jako svým manažerem.

Toto je deset největších trendů pro rok 2017 a na další období:

AI umělá inteligence bude všude: 35 % z pokročilých uživatelů internetu chce při práci poradce umělé inteligence, a jeden ze čtyř dotazovaných si umí představit umělou inteligenci jako svého manažera. Ve stejné době, téměř polovina dotazovaných se obává, že brzy přijde kvůli robotům s umělou inteligencí mnoho lidí o práci.
Rychlost nástupu Internetu věcí (IoT): Spotřebitelé stále více využívají automatizované aplikace, které podporují přijetí Internetu věcí (IoT). Dva z pěti věří, že se smartphony budou za ně.
Chodci upřednostňují autonomní automobily: Řidiči automobilů nemusejí v budoucnu vůbec existovat. Jeden ze čtyř chodců by se cítil bezpečněji při přecházení ulice, kdyby všechna vozidla byla autonomní a 65 % ze všech dotazovaných by autonomní auta ráda vlastnila.
Sloučená realita: Téměř čtyři z pěti uživatelů virtuální reality věří, že už za pouhé tři roky bude virtuální realita nerozeznatelná od skutečnosti. Polovina respondentů se již zajímá o rukavice nebo obuv, které umožnují komunikovat s virtuálními objekty.
Tělesný nesoulad: Pokud se autonomní automobily stanou realitou, nevolnost spojená s používáním automobilů se zvýší. Tři z deseti lidí předpokládají možnost potřeby pilulky zabraňující nevolnosti v autě. Jeden ze tří dotazovaných chce používat pilulky v rámci virtuální a rozšířené reality.
Paradox Inteligentních bezpečnostních zařízení: Více než polovina zkoumaných již používá nouzové poplachy, sledování nebo různá upozornění na svých chytrých telefonech. Z těch, kteří tvrdí, že se díky svému smartphonu cítí bezpečněji, tak tři z pěti si dovolují jít do většího rizika, protože spoléhají na svůj chytrý telefon.
Sociální sila: V dnešní době si lidé ochotně používají sociální sítě jako zdroj informací. Jeden ze tří říká, že sociální sítě jsou hlavním zdrojem zpráv a novinek. Více než jeden ze čtyř označuje názory svých kontaktů a přátel jako hodnotnější než stanoviska politiků.
Rozšířená osobní realita: Více než polovina lidí by chtěla využít brýle s rozšířenou realitou k osvětlení tmavého prostředí a ke zdůraznění nebezpečí. Více než jeden ze tří by také rád upravil rušivé prvky kolem nich.
Rozdělení soukromí: Dva z pěti pokročilých uživatelů internetu chtějí používat pouze šifrované služby, nicméně lidé jsou ve svých názorech rozděleni. Téměř polovina by chtěla mít jen přiměřeně kvalitní soukromí napříč všemi službami, a více než jeden ze tří věří, že soukromí již neexistuje.
Big Tech pro všechny: Více než dva z pěti pokročilých uživatelů internetu chtějí získat všechny své výrobky od pěti největších IT společností. Tři ze čtyř věří, že k tomuto dojde již do pěti let.

Michael Björn, vedoucí výzkumu v Ericsson ConsumerLab, o vzestupu virtuální reality říká: “Myslím si, že spíše než o reálném čase bychom měli mluvit o skutečném čase. Ve skutečnosti to, co nazýváme realitou, se stává stále více osobní a subjektivní. Spotřebitelé se obklopují nejen podobně smýšlejícími lidmi na sociálních sítích, ale také se začínají přizpůsobovat vzhledem k tomu, jak vnímají svět s technologií rozšířené a virtuální reality…“

“Spotřebitelé také chtějí do budoucna zůstat plně mobilní, z čehož vyplývá poptávka po okamžitém a rychlém připojení, které je nastaveno a připraveno k rychlému růstu. V tomto smyslu skutečný čas můžeme chápat jako čas pro sítě 5G.”

Poznatky z výzkumu 10 Hot Consumer Trends pro rok 2017 vychází z více než dvacetiletého zkoumání globálních výzkumných aktivit Ericsson ConsumerLab, ale také z online průzkumu pokročilých internetových uživatelů ze 14 velkých měst napříč celým světem. Online průzkum se uskutečnil v říjnu 2016. Ačkoli studie reprezentuje odpovědi pouze 27 milionů občanů, přesto jsou jejich profily a odpovědi důležité pro zkoumání budoucích trendů.

tisková zpráva společnosti Ericsson

Objev mini-neptunu a tajemství ztraceného horkého jupitera v systému TOI-2458

Horký jupiter se mohl zformovat přímo na místě ve velmi blízké vzdálenosti od hvězdy. Tým …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *