Algoritmus kombinuje kresbu a portrét, zachová identitu stylizované osoby i základní charakteristiky použitého výtvarného média.
Firma Adobe představila unikátní grafický nástroj Puppetron, který vznikal převážně na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze. Konkuruje populárním aplikacím Prisma nebo DeepArt.
Ve dnech 18. až 20. října se v Las Vegas uskutečnila prestižní konference Adobe MAX 2017. Na ní byl představen projekt Puppetron, který vznikal ve spolupráci katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze a společnosti Adobe. Revoluční algoritmus umožňuje přenos výtvarného stylu z ručně kreslené předlohy na portrétní fotografii tak, že věrně zachová jak identitu stylizované osoby, tak i základní charakteristiky použitého výtvarného média. Právě tím se platforma odlišuje od aplikací založených na použití neuronových sítí, jako jsou Prisma nebo DeepArt.
Software, který vznikl v týmu doc. Daniela Sýkory, dokáže věrně přenést výtvarný styl z existujícího ručně malovaného portrétu do videa obsahujícího reálnou lidskou tvář. Technika umí zachovat jak totožnost subjektu, tak i vizuální bohatství vzorové malby. Navíc umožňuje kontrolovat vizuální dynamiku obrazu v čase a tím se přiblížit vzhledu jinak velmi pracné totální animace, kde je každý snímek nakreslen rukou zvlášť.
Doc. Sýkora o projektu říká: „Puppetron by měl v brzké době najít přímé uplatnění v praxi, bude totiž integrován do nástroje Character Animator, jenž je součástí populárního balíku Creative Cloud od firmy Adobe. Jedná se vůbec o první úspěšný transfer technologie vyvinuté na Fakultě elektrotechnické ČVUT do profesionálního nástroje firmy Adobe.“