Využití umělé inteligence v boji proti padělkům luxusních módních značek nebo uměleckých děl, to je cílem českého startupu ONEPROVE, do kterého koncem loňského roku podílově vstoupilo české vývojářské studio STRV. Vstup STRV do tohoto progresivního českého startupu s globálními ambicemi je investice v podobě poskytnutí vývojářů, kteří pracují na první verzi produktu. STRV touto investicí získává možnost velmi úzce pracovat s umělou inteligencí, což byl dlouhodobý sen zakladatelů společnosti.
Společnost ONEPROVE začala působit na začátku roku 2016 a má vývojářská centra v Praze a Brně. Cílem firmy je vyvíjet řešení založené na umělé inteligenci, které umožňuje chránit autorská a investiční práva, provést autorizaci zboží a následně ověřit pravost online za použití mobilních telefonů a tabletů. Celé řešení je zaměřeno na boj proti padělkům v sektorech luxusního zboží, umění, sběratelství a právních služeb.
Z analýz zakladatelů ONEPROVE převyšuje tržní potenciál tohoto segmentu bilion dolarů, přičemž služba by si chtěla ukrojit výrazný podíl. ONEPROVE nyní pracuje na technologii a mobilních aplikacích, následovat by mělo další investiční kolo a vstup na americký trh, s čímž by mělo STRV výrazně pomoci.
„O umělé inteligenci mluví všichni, ale málo firem ji umí opravdu využít k něčemu užitečnému a funkčnímu. Nápad kluků z ONEPROVE se nám opravdu hodně líbil, a protože jsme se v rámci STRV již dříve bavili o projektu využívajícím AI jako o něčem, co by nás bavilo, rozhodli jsme se do firmy vstoupit a pomoci jim s vývojem. Ve službě vidíme velký potenciál, jak ve smyslu obchodním, tak i v jeho globálním využití,“ říká David Semerád, spoluzakladatel a CEO STRV. Pro STRV se jedná o unikátní investici do společnosti s českými kořeny, protože v minulosti podobný přístup uplatňovali zakladatelé firmy výhradně mezi americkými startupy. „Neplánujeme nadále podobným způsobem vstupovat do dalších českých startupů, respektive muselo by se jednat o velmi progresivní a technologicky zajímavé firmy, abychom o tom začali uvažovat,“ doplňuje Semerád.
„Ve spojení mobilních technologií a umělé inteligence jsme prvním řešením svého druhu na světě. Jak je obecně známo, majitelé luxusních značek vynakládají na boj s padělky miliardy dolarů s cílem ochránit své produkty a pověst. Do boje se zapojily i vlády, protože padělání zároveň souvisí s organizovanou trestnou činností a má silné negativní sociální dopady. Boj je neúspěšný a my věříme, že naše ONEPROVE pomůže
s využitím nejmodernějších technologií dát firmám, ale i sběratelům umění silný nástroj v boji proti padělatelům,“ vysvětluje misi spoluzakladatel a CEO ONEPROVE Marvan Shamma.