(c) Unicorn
(c) Unicorn

Unicorn College: Propojení studia, businessu a mixed reality

Lze se vlastně v České republice někde naučit, jak vytvářet programy pro brýle s rozšířenou realitou?

Virtuální realita (virtual reality), rozšířená realita (augmented reality) a smíšená realita (mixed reality) jsou pojmy, které se více a více stávají součástí našich slovníků a pro pár vyvolených i jejich životů.
Rozšířené vnímání reality je jasná budoucnost a potvrzují to jak early adopters uživatelé, tak výrazné investice klíčových výrobců. Masovému rozšíření doposud bránila dostupnost i cena zařízení a nedostatek aplikací. Přesto se situace pomalu mění a například brýle HoloLens od Microsoftu jsou od konce roku 2017 oficiálně dostupné i pro uživatele v České republice.
I v české republice je několik společností zabývajících se tvorbou aplikací pro rozšířenou realitu, které se však stejně jako celý IT trh potýkají se zásadním nedostatkem kvalifikovaných odborníků.
Lze se vlastně v České republice někde naučit, jak vytvářet programy pro brýle s rozšířenou realitou? Jednou z prvních vlaštovek v tomto směru je Unicorn College. Soukromá vysoká škola zaměřená oblasti IT a ekonomiky. Škola, která si zakládá na využívání nejmodernějších technologií v praxi byla zřejmě první vysokou školou v ČR, která pro své studenty pořídila Microsoft HoloLens a připravuje předmět Virtuální a rozšířená realita.

Ředitele Unicorn College Ing. Marka Beránka, Ph.D. jsme se zeptali jaká úskalí vidí při začlenění Microsoft HoloLens do výuky:
„S myšlenkou vyučovat na naší vysoké škole virtuální a rozšířenou realitu si pohráváme už delší dobu. Vyzkoušeli jsme většinu řešení dostupných na trhu, a nakonec se rozhodli pro využití Microsoft HoloLens.
Úskalí nevidím tolik v samotné tvorbě prostředí pro virtuální realitu (dá se vytvářet v nástroji Unity). Zásadní pro nás bylo nalézt prostor pro reálné využití. Naše studenty totiž neučíme jen programovat. Vytváříme projekty a příležitosti, kde je možné projít širším cyklem přípravy produktu nebo služby.
V případě rozšířené reality to znamenalo spolupráci s kolegy ze společnosti Unicorn. Identifikaci reálných business požadavků a způsobu jejich řešení.
Naši studenti tedy budou moci pracovat na reálném zadání, kde bude rozšířená realita propojená s konkrétními informacemi o výrobě a uživatel, de facto jen otočením hlavy jasně uvidí, kde by mohlo dojít ke zdržení výroby, nedostatku součástek nebo naopak získá přesná statistická data, propojená s vizuálním vjemem reálných výrobků.
To je však aplikace, která vzniká delší dobu a jako se dům staví od základů, i naši studenti musí začít jednoduššími úkoly. A inspiraci není třeba hledat daleko. Jednou z prvních vlaštovek bude komunikace s naším školním automatem na kávu.
Vše začíná vytvořením 3D modelu kávovaru a zjištěním reálných možností mapování informací na tento model. Dalším krokem je potom zjištění dostupných informací (a tím myslíme nejen návody a postupy, ale také třeba propojení s eshopem dodavatele kávy nebo dalšího spotřebního materiálu). Pak už přichází na řadu programování aplikace s rozšířenou realitou.
S jistou nadsázkou se tedy v Unicorn College nikomu nestane, že by došla káva nebo nevěděl, jak si připravit oblíbené capuccino. Stačí okamžik a všechny potřebné informace budete mít v komfortní podobě ve svém zorném poli.“

(c) Unicorn
(c) Unicorn

Chcete vědět více o propojení světa IT, reálných poznatků z ekonomiky a řízení projektů? Zjistit nejen informace o výuce, ale také o dalších atraktivních projektech, které vznikají ve škole, ale za pár let je možná potkáte jako běžný produkt pro denní užití? Navštivte webové stránky www.unicorncollege.cz nebo se přijďte přesvědčit na vlastní oči, na jeden ze dnů otevřených dveří. Třeba i vy odejdete s přesvědčením, že se ta vaše, osobní, realita vnímání vysokých škol se právě stala rozšířenou.

Díry v hlavě: Komu šly nejlépe trepanace?

Kdy a kde byly nejlepší vyhlídky na přežití? Proč se na trepanaci specializovali zrovna Inkové? …

Používáme soubory cookies pro přizpůsobení obsahu webu a sledování návštěvnosti. Data o používání webu sdílíme s našimi partnery pro cílení reklamy a analýzu návštěvnosti. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close