Evropský projekt má být odpovědí na pokusy firem Google a Tesla.
Na půdě ČVUT se v úterý 13. června 2017 uskuteční setkání průmyslové expertní skupiny evropského projektu HERCULES. Univerzitní vědci a významní zástupci automobilového, leteckého a IT průmyslu v tomto projektu hledají řešení, jak konstruovat efektivní a spolehlivé jednotky pro autonomní řízení vozů. Součástí workshopu bude i netradiční závod – autonomní model F1 vzniklý na katedře řídicí techniky FEL ČVUT se zde utká se svým protějškem z italské univerzity.
HERKULES je ambiciózní projekt Evropské unie financovaný z programu Horizon 2020. Jeho cílem je vyvinout platformu pro vestavěné řídicí systémy, která bude pracovat na základě Linuxu v reálném čase s vysokým výkonem a nízkou spotřebou. Přesně tak mají v budoucnu vypadat řídicí jednotky autonomních aut – kompaktní, spolehlivé a schopné s nízkou spotřebou zvládat náročné zpracování dat ze senzorů. Projektu se účastní kromě ČVUT také prestižní univerzity UNIMORE (University of Modena and Reggio Emilia) a ETH Zürich, koncerny Magneti Marelli a Airbus. Součástí průmyslové expertní skupiny jsou pak zástupci dalších významných firem, jako například BMW, Porsche, ARM, Nvidia, a Honeywell. Právě tato expertní skupina se sejde 13. června v Praze.
„Vývoj autonomních vozů dnes probíhá na mnoha frontách. K tomu, aby po silnicích mohla skutečně jezdit auta bez řidiče, ale chybí například optimalizace a dostatečná spolehlivost architektury řídicího systému. Řešení musí být průmyslově použitelné a ideálně nezávislé na hardwaru. Právě to je jedním z cílů projektu HERCULES,“ říká profesor Zdeněk Hanzálek z katedry řídicí techniky FEL ČVUT. Konkrétním výstupem by mohly být například systémy pro bezobslužné parkování aut v místech, kde je běžný provoz aut i chodců.