Z investice do kreativní služby očekáváme vysokou návratnost, říká ředitel české biotechnologické firmy

Nové trhy, noví zaměstnanci, vylepšení produktů i služeb. Takové jsou výsledky spolupráce malých a středních podniků s kreativci díky Kreativnímu voucheru Středočeského kraje. V již ukončené třetí výzvě programu podpořilo Středočeské inovační centrum (SIC) 28 projektů v celkové výši 4 988 748 Kč. Mezi nejčastější kreativní aktivity patřil návrh marketingové strategie, rebranding, grafický návrh obalů, nový web nebo produktová fotografie.
Přibližně čtvrtinu všech aktuálně používaných testů na koronavirus v ČR vyrobil český biotech startup DIANA Biotechnologies, sídlící ve Vestci u Prahy. Z původního výzkumu a vývoje léčiv a vysoce citlivých diagnostických metod se společnost na počátku pandemie rychle přeorientovala na vývoj unikátních řešení pro automatizované testování COVID-19. Za technologii získala i první cenu v soutěži „Hack the Crisis CZ“, pořádané agenturou CzechInvest a MPO. Pro realizaci komerčního potenciálu vyvinutých produktů však potřebovala firma efektivně komunikovat své know-how směrem k potenciálním zákazníkům.
„Jelikož se jedná o poměrně komplexní produkty, je také důležité správné zaškolení obsluhy, která bude naše automatizované řešení používat. Jsme přesvědčeni, že krátká a výstižná produktová a instruktážní videa jsou účinným nástrojem, který podpoří marketing našich testů a vhodnou formou představí naše produkty cílové skupině,“ vysvětluje rozhodnutí investovat do kreativní služby Martin Dienstbier, spoluzakladatel a provozní ředitel DIANA Biotechnologies.
Kreativní voucher využije mladá firma k budování značky a prezentaci společnosti jako spolehlivého partnera. Od spolupráce s kreativci očekávají především podporu produktového marketingu a celkové zlepšení multimediální prezentace firmy. V neposlední řadě také vysokou návratnost své investice.
„Propojení firemního a kreativního sektoru by podnikům mělo pomoci navrhnout nebo propagovat výrobek či službu, nastavit lepší marketingovou strategii či vytvořit portfolio pro PR komunikaci. Díky tomu mohou zvýšit svou konkurenceschopnost v Česku i zahraničí,“ říká Barbara Svojanovská, projektová manažerka SIC a dodává: „Výhodou Kreativního voucheru je minimální administrativní zátěž a rychlost při proplacení dotace. Středočeský kraj od roku 2018 takto podpořil během dvou výzev již 48 firem částkou 9 576 384 Kč. Ve druhé výzvě programu došlo k rozdělení mezi kreativními službami a průmyslovým designem, který byl podpořen vyšší částkou, což reflektuje náročnost vývoje nového designu.“ V souvislosti s ekonomickou krizi vzniklou pandemií koronaviru zvýšilo SIC míru podpory ze 75 % na 85 %, což ocenilo mnoho žadatelů.
„Zkušenosti s inovačními a kreativními vouchery nás v SICu vedou k závěru, že je třeba se více zaměřit na jednotlivé fáze inovačního procesu, jako jsou ověření nápadu, vývoj prototypu, jeho ověření a vstup na trh. Budeme se nadále věnovat poznávání potřeb firem v inovačním procesu a snažit se na ně odpovídajícím způsobem reagovat. Do budoucna budeme program dále zkvalitňovat tak, aby jeho užitek pro středočeské podniky a jejich konkurenceschopnost byl co nejvyšší,“ vysvětluje přístup SICu Jakub Pechlát, ředitel divize projekty.

tisková zpráva Středočeského inovačního centra

Měsíc, zdroj: NASA/Wikipedia, licence obrázku public domain

Mise LUMI od TRL Space byla zařazena do programu průzkumných misí Evropské kosmické agentury

Start první fáze měsíční mise LUMI (Lunar Mapper and Inspector), která umožní průzkum jižního pólu …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *