Web TechXplore.com upozorňuje na již starší patent Amazonu: překládání přízvuku. Bez ohledu na to, co přesně má Amazon patentováno (sotva v takto obecné rovině) a jak by dopadly případné soudní spory o porušení patentu, se jistě jedná o technologii, která by vhodně doplnila automatické překladače. Lidé často používají cizí jazyk, ovšem s přízvukem/výslovností si už moc neporadí. Odlišná výslovnost rodilých mluvčích jednoho jazyka v různých zemích, ale i v rámci jedné země, může být rovněž na hranici srozumitelnosti.
Amazon chce využívat informace o poloze účastníků hovoru, ale i další parametry (telefonní číslo je odkud? s kým je uživatel nejčastěji v kontaktu?). Potom lze měnit přízvuk i při přenosu hovoru v témže jazyce, eventuálně se překlad v reálném čase doladí pro konkrétní parametry adresáta. S tím, jak systém bude sledovat samotnou mluvu, se pomocí strojového učení bude dále zdokonalovat, přesněji určí kategorii.
Jako hlavní využití se nabízí technická podpora, protože ta je v důsledku outsourcingu často poskytována z jiných zemí (nakonec mnohá centra pro globální podporu jsou i v ČR). Pro komunikaci se zákazníkem se zatím málokterá firma odhodlá nasadit automatický překladač, ale mohla by třeba upravovat odpovědi nerodilých mluvčích, kteří mají problémy s výslovností. Taktéž mnohé hovory mezi mateřskou firmou a lidmi z poboček by takto mohly být komfortnější.
Každopádně – zpracování přirozeného jazyka je dnes velmi rychle se rozvíjejícím oborem. Lze předpokládat, že Google i další firmy již s podobnými technologiemi experimentují rovněž.
Patent application: US20180174595 https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=US221772810
Zdroj: TechXplore.com a další