Prodej chytrých hodinek se ve třetím čtvrtletí podle údajů analytické společností IDC snížil o 51,6 procenta. Jedničkou na trhu nadále zůstává Apple a jeho hodinky Apple Watch. Z pěti předních značek se podařilo zvýšit prodej jen firmě Garmin, její prodej však zůstává velmi nízký, uvedla BBC.
Analytici upozorňují, že firmy chystají prodej nových verzí hodinek teprve na konec roku, což přispělo k poklesu poptávky ve třetím čtvrtletí. Jitesh Ubrani z IDC však dodal, že i tak je zájem spotřebitelů slabý. „Je zřejmé, že v současnosti chytré hodinky nejsou pro každého,“ uvedl Ubrani.
Apple dodal za červenec až září na trhy více než milion svých hodinek, ve stejném období loni to však bylo až 3,9 milionu. Firmě Garmin vzrostl prodej na 600.000 ze 100.000 loni. Prodej hodinek Gear a Gear2 firmy Samsung stagnoval na 400.000. Firmě Lenovo, která prodává chytré hodinky značek Moto 360, se prodej propadl o 73,3 procenta. Nejmenší z pětice firem, Pebble, prodej klesl o polovinu na 100.000.