Jaký bude mít virtuální realita vliv na podnikání?

Virtuální realita představuje pro moderní společnost další velký technologický milník. V mnoha oborech lidské činnosti může způsobit doslova revoluci. Velká očekávání panují kolem virtuální reality i v byznysu.

Co je to virtuální realita?

Nejprve si vysvětleme rozdíl mezi dvěma podobnými technologiemi – virtuální realitou (VR) a rozšířenou realitou (AR).

Zatímco rozšířená realita pracuje se skutečným prostředím, do kterého zasazuje nové digitální prvky (rozšiřuje realitu), virtuální realita pracuje ve zcela imaginárním světě. Ačkoli se rozdíl může zdát nepatrný, má zásadní dopady na to, jak jsou jednotlivé technologie využívány.

Laické publikum jako virtuální realitu často označuje obě technologie. Ostatně najít jasnou hranici není vždy jednoduché a často se skutečně prolínají.

Využití virtuální reality v komunikaci

Mnoho přelomových technologií v historii lidstva mělo podobné poslání – usnadnit komunikaci či zrychlit dopravu. V mnoha případech dokonce moderní technologie komunikaci zdokonalují natolik, že zcela eliminují potřebu osob dopravit se na určité místo.

Digitalizace, díky které je možné na dálku komunikovat s úřady, založit podnikatelský účet nebo pořádat schůzky a konference, ukázala svůj význam během vypuknutí epidemie covidu-19. Spousta lidí nepřišla o práci jen díky tomu, že bylo možné povolání vykonávat vzdáleně.

Stále ale existuje prostor pro zlepšení. Virtuální realita by mohla přinést do vzdálené komunikace chybějící třetí rozměr. V budoucnu bychom tak mohli pořádat virtuální schůzky – zasednout u virtuálního stolu v prostředí, které vypadá jako skutečné. A podnikatelé i manažeři ušetří další cenný čas, který by jinak museli věnovat cestování na konference.

Dokonalejší vzdělávání

Virtuální realita nalezne uplatnění ve školicích střediscích velkých firem. Zatímco v současné době je nezbytné po nastudování teorie ověřit znalosti v praxi, díky virtuální realitě bude možné zaměstnance dokonale vyškolit. Svou činnost si totiž budou moci vyzkoušet „nanečisto“ přesně tak, jak ji budou vykonávat ve skutečnosti.

Nový způsob nakupování

Internetové obchody umožnily nakupovat na dálku, zážitek ale není srovnatelný s tím, jako když si v obchodě můžete zboží osahat. Tento nedostatek provozovatelé e-shopů nahrazují podrobnými popisky zboží, kvalitními fotografiemi a často i videorecenzemi.

Existují ale výrobky, u kterých si zkrátka na dálku nevyberete. To by se mohlo změnit díky virtuální a rozšířené realitě. Nábytek či oblečení si pomocí mobilního telefonu (případně tabletu či počítače) budete moci virtuálně vyzkoušet. Vyberete tak ideální barvu, modelovou řadu či velikost.

Architektura na nové úrovni

Již dnes dokážou některá architektonická studia navrhovanou stavbu namodelovat ve virtuálním světě, ve kterém se pak můžete projít a vše si prohlédnout ještě předtím, než se „kopne do země“. Můžete tak nalézt zásadní nedostatky a opravit je – za zlomek ceny oproti změnám během výstavby.

 

PR článek

Týden na ITBiz: Umělá inteligence prý narazí na meze matematických paradoxů

Gartner předpovídá, že celosvětové dodávky PC letos klesnou o 9,5 %. Bitcoin ve čtvrtletí klesl …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Používáme soubory cookies pro přizpůsobení obsahu webu a sledování návštěvnosti. Data o používání webu sdílíme s našimi partnery pro cílení reklamy a analýzu návštěvnosti. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close