Foto: kentoh / Dollar Photo Club

Vysokorychlostní internet na palubě letadel díky vývojářům z Brna

Letadlo bylo až dosud místem, kde si člověk musel „odpočinout” od internetu. Tohle zásadně mění nový palubní systém JetWave společnosti Honeywell, na jehož vývoji se významou měrou podíleli odborníci z brněnského centra.
JetWave je exkluzivní systém pro letadla s připojením k síti Global Xpress (GX) společnosti Inmarsat – vysokorychlostní, širokopásmové satelitní sítě, pokrývající takřka celou zeměkouli. Systém již získal certifikaci Amerického úřadu pro letectví pro letouny Boeing 757.
JetWave představuje přelomový produkt, který bude poskytovat vysokorychlostní a takřka celosvětové připojení k internetu na palubě letadel. Systémy JetWave a GX Aviation umožní, aby cestující měli na palubě bezproblémový přístup k vysokorychlostní bezdrátové síti, a tak mohli zůstat připojeni k Internetu, kontrolovat e-maily, zůstat ve spojení na sociálních sítích a sledovat videa, a to i během mezikontinentálních letů.
Na JetWave programu se v Brně podílelo po dobu tříletého vývoje až třicet inženýrů. V průběhu této doby brněnský tým vyvinul a dodal bezmála sto řídicích systémů, které sloužily k vývoji, integraci a ověření funkcí JetWave systému, a to jak při laboratorním provozu, tak při testování v podmínkách leteckého provozu pro získání potřebné certifikace.
„Každý z našich JetWave testovacích řídicích systémů prošel systémovým návrhem a vývojem včetně aplikačního softwaru. Vlastní hardwarové komponenty našich návrhů byly vyrobeny českými firmami a jejich sestava, integrace a validace proběhla v našem centru v Brně. Jedná se o desítky návrhů a více než sto tisíc realizačních hodin,“ říká aplikační inženýrJiří Nykodým ze společnosti Honeywell a doplňuje: „Naše systémy začínají na jednoduché konfigurační úrovni řídicího systému a končí plně automatizovaným výrobním testem produktu. Integrační systémy umí simulovat satelitní síť v laboratoři, uživatele sítě v síti nebo například navigační signály letadla pro zaměřování antény směrem k družici.“
Rychlost připojení na straně downloadu dosahuje až 50Mbit/s a umožnuje tak efektivní využití např. VOIP a DVB-S2 komunikačních protokolů. Uživatel si tak užije video a hudbu on demand v HD rozlišení. GX Avitation má takřka celosvětové pokrytí s výjimkou extrémních polárních oblastí. Pokrytí je plynulé až na situaci, kdy se JetWave systém reorientuje na sousední družici. Vezmeme-li v potaz, že celé pokrytí momentálně probíhá třemi geostacionárními družicemi, nestává se to často.
„Letecké společnosti se již dříve z důvodu nedostatku dostupných technologií usilovně snažily splnit očekávání současných cestujících, pokud jde o spolehlivé, efektivní a vysokorychlostní připojení na palubách letadel,“ říká Leo Mondale, prezident společnosti Inmarsat Aviation. „Avšak letošní uvedení systému GX Aviation do provozu bude znamenat důležitý zlomový bod, který umožní cestujícím ve vzduchu surfovat po Internetu, stahovat soubory a sledovat on-line videa úplně stejně, jako by byli na zemi. Certifikace hardwaru JetWave společnosti Honeywell je klíčovým milníkem v tomto programu.“
Společnost Honeywell zaujala úctyhodné třetí místo v žebříčku Czech Republic’s Most Attractive Employers 2016. Do největší studie v oblasti kariéry se zapojilo více než 14 tisíc vysokoškoláků, kteří ocenili společnost Honeywell jako třetího nejatraktivnějšího zaměstnavatele v kategorii strojírenských oborů. Anketu každoročně pořádá společnost UNIVERSUM, světový lídr v oblasti Employer Brandingu.

O satelitní síti Global Xpress společnosti Inmarsat
Nová satelitní síť GX společnosti Inmarsat, kterou zpočátku tvořily tři vysokorychlostní mobilní širokopásmové komunikační satelity Ka-band, dosáhla celosvětového zavedení jako komerční služba v prosinci 2015. Čtvrtý satelit GX – Inmarsat-5 F4 – je v současné době dokončován a testován společností Boeing v Kalifornii. Tento satelit bude pravděpodobně vypuštěn v druhé polovině roku 2016 a bude poskytovat doplňkovou kapacitu pro GX sítě. Společnost Inmarsat bude v průběhu tohoto roku zavádět řadu služeb vysokorychlostního připojení, které budou specifické pro daný trh, a které budou využívat síť GX. Se systémem GX Aviation připraveným na transformaci připojení v letectví půjde o první a jedinou širokopásmovou službu, navrženou a globálně nasazenou pro letecký průmysl.

tisková zpráva O společnosti Honeywell

Nový pohled do embryonálního vývoje a na protein CKD13

Vědci studovali vývojové vady v obličejové oblasti na myších modelech, které mají mutaci v genu …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Používáme soubory cookies pro přizpůsobení obsahu webu a sledování návštěvnosti. Data o používání webu sdílíme s našimi partnery pro cílení reklamy a analýzu návštěvnosti. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close