BMW a Valeo vyvinou plně autonomní parkování

U systémů typu 2 bude používaná technika (včetně senzorů a systému řízení automatického parkování) instalována v příslušné infrastruktuře, např. v parkovacím zařízení, vozidlo tedy bude řízeno infrastrukturou.

BMW Group a Valeo posouvají nově uzavřeným partnerstvím svoji vzájemnou dlouholetou spolupráci na další úroveň. Po oznámení rozsáhlé kooperace v oblasti pokročilých asistenčních systémů, senzorů a softwaru pro parkování a manévrování, určených pro chystanou novou generaci vozů BMW Neue Klasse1, oznámily BMW Group a Valeo spolupráci na společném vývoji plně automatizovaných parkovacích systémů až do úrovně 4 (= plně autonomní jízda/parkování bez nutnosti dohledu řidiče).
V lednu obě společnosti podepsaly dohodu o strategické spolupráci zaměřenou na společný vývoj nové generace technologií, které uživatelům přinesou zcela nové zkušenosti při parkování na soukromých pozemcích a parkovištích. Všechny funkce, od automatizovaného asistenta manévrování až po automatické parkování s autonomií úrovně 4, budou využívat technologie a senzory integrované ve vozidle. Společně budou vyvíjeny také služby využívající infrastrukturu, které umožní plně automatizované parkování a nabíjení v odpovídajícím způsobem vybavených veřejných parkovacích zařízeních a areálech.
Software budoucích funkcí bude postaven na současných softwarových celcích, které byly poprvé uvedeny na trh v BMW iX v roce 2021. V další generaci bude tento systém rozšířen o výkonnější výpočetní platformu, hostující společně vyvinuté algoritmy.
„Tento společný vývoj je pro BMW Group důležitým milníkem v otázkách nové generace automatizovaného řízení a parkování. Díky škálovatelným možnostem automatizovaného parkování úrovně 4 potvrdíme a posílíme naši vedoucí pozici v této oblasti. K vytvoření skutečně úchvatných funkcí pro koncové uživatele je nutné ve všech aspektech digitálního hodnotového řetězce použití nejmodernějšího softwaru a hardwaru, stejně jako využívání ekosystému dat vozového parku. BMW Group je nadšena, že touto strategickou spoluprací dále rozšiřuje své dlouholeté partnerství se společností Valeo. Naším cílem je i nadále našim zákazníkům poskytovat prvotřídní služby v oblasti řízení a zkušeností z parkování,“ řekl Nicolai Martin, senior viceprezident pro zážitky z řízení u BMW Group.
„Jsme hrdí na dlouhodobou spolupráci mezi BMW Group a společností Valeo. Společný vývoj a zavedení automatických parkovacích funkcí umožní do budoucích sériových vozů BMW přivést úroveň automatizace 4 nevyžadující obsluhu řidičem,“ řekl Marc Vrecko, ředitel produktové divize Valeo pro komfortní a asistenční systémy. „Tato spolupráce na základě již existujících a na trh uvedených komponentů posune naše know-how a technologie, jako jsou pokročilé algoritmy počítačového vidění založené na umělé inteligenci, na novou úroveň. Současně nám umožní rozšířit naše portfolio o funkce úrovně 4 a cloudové služby. K této platformě se budou moci připojit i další automobilky, přičemž BMW opět nastaví standardy pro co nejintuitivnější a nejpříjemnější uživatelské prostředí, které jeho zákazníci právem očekávají.“

Co je systém automatizovaného parkování bez řidiče – Automated Valet Parking?
Automated Valet Parking (AVP) nabízí řidičům a cestujícím plně automatizované parkování bez nutnosti obsluhy. V určené zóně řidič vystoupí z vozu a automobil sám automatizovaně převezme úkony, jako je vyhledání parkovacího místa, nezbytné manévry pro zaparkování a vyjetí a případně i následné dojetí zpět do výdejní zóny, kde si jej řidič opět převezme. Pro efektivní využití doby parkování lze aplikovat i další služby, jako je třeba plně automatické nabíjení nebo umytí vozu. Tyto služby přinášejí zákazníkům více komfortu a bezpečnosti při používání jejich vozů.
Podle návrhu připravované normy ISO budou automatizovaná parkovací řešení rozdělena do dvou hlavních kategorií, a to na systémy typu 1 a typu 2. U systému typu 1 budou potřebné technologie (včetně všech senzorů, výpočetních jednotek a algoritmů) integrovány ve vozidle, zatímco u systémů typu 2 bude používaná technika (včetně senzorů a systému řízení automatického parkování) instalována v příslušné infrastruktuře, např. v parkovacím zařízení, vozidlo tedy bude řízeno infrastrukturou.
Partnerství se zaměřuje na oba dva typy AVP (typ 1 i typ 2). V nových generacích systémů pro automatizované parkování bude usilovat o co nejpokročilejší řešení až do úrovně 4, které bude odpovídat požadavkům trhu a zákazníků.

tisková zpráva společnosti Valeo

V Česku vznikne národní centrum pro polovodiče a čipy

Už příští rok by v Česku mělo vzniknout Národní kompetenční centrum pro polovodiče, které bude …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Používáme soubory cookies pro přizpůsobení obsahu webu a sledování návštěvnosti. Data o používání webu sdílíme s našimi partnery pro cílení reklamy a analýzu návštěvnosti. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close