(c) Graphicstock

Google si nechal patentovat kolečkové boty pro virtuální realitu

Jak má člověk chodit v aplikacích rozšířené nebo virtuální reality? Chceme-li, aby nějaký zážitek byl co nejrealističtější, pak vždycky hrozí, že po několik krocích člověk opustí vyhrazený prostor, začne narážet do nábytku, vytrhne nějaký propojující kabel apod. Možností je využít různých běžeckých trenažérů, obecně jezdících pásů, zde ale býváme stále omezeni pohybem v jednom směru. Existují i různé kruhové běžecké trenažery, ty mají ale stále řadu omezení a jejich použití není zatím příliš komfortní.
Nancy Cohen na TechXplore.com upozornila na zajímavou techniku, kterou si nechal patentovat Google s cílem, aby zážitky ve virtuální/rozšířené realitě byly autentičtější: chytré boty. Jako vynálezci zařízení jsou uvedeni Nidhi Rathi a Maksim Ratner. Boty jsou vybaveny kolečky a elektromotorkem, obecně by měly fungovat tak, že by nepozorovaně kompenzovaly pohyb člověka – ovšem ve všech směrech. Hráč by tak mohl realisticky prolézat krajinou, aniž by se ve skutečnosti hnul z místa. Navíc ještě boty mohou mít zabudovaný další mechanismus, který člověku zcela zabrání opustit vyhrazený prostor.
ArsTechica, Tom’s Guide, PopularMechanics.com i další specializované weby hodnotí celou myšlenku pochvalně – a to jakkoliv to celé na první pohled připomíná kolečkové brusle, což není zrovna druh pohybu, který by věrně simuloval běžnou chůzi.

Augmented and/or virtual reality footwear, US Patent application: pdfaiw.uspto.gov/.aiw?PageNum=0&docid=20180326286
Zdroj: TechXplore.com a další

Poznámka PH (infantilní): Kdo vzpomíná na líčení chytrých bot z Červeného trpaslíka?

Má smysl namísto života hledat ve vesmíru složitou chemii?

Místo otázky, zda na Enceladu (nebo obdobném místě), existuje život, má možná smysl se ptát …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *