(c) Graphicstock

Na reklamu reagujeme podle teploty

Aneb emoční teplo a chlad prý opravdu souvisejí i s teplotou fyzikální, nejde čistě o metaforu.

Samozřejmě nikoho asi nepřekvapiví, že reklama na studené pivo bude působit spíše v parném létě než během mrazů. Valentyna Melnyk z Massey Business School ale tvrdí, že prokázala i souvislost teploty s vřelostí emocí, které jsou v reklamě prezentovány.
Ve vedru prý přijímáme spíše „studené“ emoce; tím autorka studie nemyslí ani tak absenci emocí, ale spíše prostředky pracující s pocity strachu, lítosti, osamělosti nebo znechucení. Lidé pak následně uvádějí, že cítí fyzické ochlazení. Poučení z toho vyplývá nejen pro samotnou reklamu, ale třeba i pro způsob, jak jsou produkty baleny. Zpozornět by měly firmy provádějící globální marketingové kampaně: na každé polokouli to může fungovat opačně. Austrálie a Kanada jsou třeba kulturně podobné, ale přesto z tohoto hlediska úplně jinými trhy. Dobře si to prý uvědomuje např. Coca-cola. Ale samozřejmě i na lokálních trzích by firmy měly používat reklamy v závislosti na roční době.
Zajímavé je, že některé kampaně, např. proti kouření nebo rychlé jízdě, pracují s negativní emocí v principu. Znamená to, že tedy lidé skoncují s tabákem spíše v létě? Co pak v zimě? Melnyk zmínila v této souvislosti třeba kampaň proti překročení rychlosti – může fungovat i stylem „miláčku, udělej si na cestu domů dost času“.

Zdroj: Phys.org

Poznámky PH: „Z toho mě polilo horko…“ Osobně mi negativní emoce přijde také spíše „teplá“, chladná je spíše neosobnost, technický popis apod.? Autorka studie to vidí ale jinak.
Zajímavé je také autorčino doporučení pro prodejce mraženého zboží. Prý by mělo vyvolávat pocit tepla, protože lidé si ho berou z mrazáků a přitom jsou vystaveni fyzickému chladu. (PH: To může platit u zmraženého filé, ale od zmrzliny přece chci pocit chladu, proto si ji kupuji?)
No, není to zrovna tvrdá věda…

Týden na ITBiz: Ženy v čele IT firem

Facebook a zbraně z 3D tiskáren. Jsou ceny akcií největších technologických firem bublinou? Finanční výsledky. …

Používáme soubory cookies pro přizpůsobení obsahu webu a sledování návštěvnosti. Data o používání webu sdílíme s našimi partnery pro cílení reklamy a analýzu návštěvnosti. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close