Vesmír v prstenu

Vyjádřit určitou dobu „astronomicky“, tedy pomocí konstelace planet, a toto jedinečné postavení zaznamenat na prsten? Takový artefakt nemusí být zajímavý zdaleka jen pro astrologa nebo jiného esoterika.

Prsten Helioring může být originálním dárkem, do něhož lze zaznamenat jakékoliv důležité datum. Fantazii se meze nekladou. Propojení prstenu a planet naší sluneční soustavy v podobě jejich konstelace přináší unikátnost v každém šperku. Všechny prsteny Helioring jsou originálem. Na vzniku prstenu se navíc podílí celá řada zajímavých technologií.

Zájemce o prsten získá konkrétní konstelaci planet prostě zadáním data v aplikaci. Poloha planet bude mít na prstenu podobu drobných průhledných dírek, malých jamek nebo kamínků . Každá planeta je na prstenu zaznamenána pomocí svého úhlu a výšky, díky čemuž lze konstelaci také zpětně dekódovat. Prsteny jsou k dispozici v několika verzích, jak ukazuje web s jejich vizualizací. Co se týče materiálu, vybrat si lze mezi stříbrem, žlutým, bílým a růžovým zlatem. Povrch kovu je chráněn vrstvou rhodia.
Výroba prstenů Helioring se neobejde bez pečlivé manuální práce zkušeného zlatníka, který kombinuje léta svých řemeslných zkušeností v oboru s nejnovějšími technologickými postupy při zpracování kovů. Tato kombinace postupů při výrobě prstenu garantuje jeho nejvyšší kvalitu a ryzost. Současně se při při výrobě uplatňují moderní technologie.
Každý prsten Helioring je opatřený certifikátem s jedinečným kódem. Stříbrné prsteny Helioring ryzosti 925/1000 (nad 3 g) nesou český státní punc s hlavou kamzíka a číslem 2, zlaté prsteny ryzosti 585/1000 neboli 14 karátů nesou punc s labutí a číslem 4.

„První myšlenky týkající se prstenů přišly před dvěma lety během dlouhých nočních jízd vlaky, kdy jsem cestoval za svou přítelkyní. Tyto cesty se proměnily v bádání, jak zaznamenat naši lásku jinak, originálně. Ve skicách, spleti čar a poznámek jsem náhle uviděl sluneční soustavu. A to byl ten moment, kdy se zrodil Helioring, sen o zastavení celého vesmíru pro jednu ženu,“ uvádí spoluzakladatel firmy Ondřej Basler.
„Do vývoje jsem se pustil s Romanem, kamarádem ze studií na FSI VUT. …Zužitkovali jsme naše vzdělání a nadšení pro astronomii při tvorbě algoritmu pro výpočet konstelace planet, který jsme následně propojili s nástrojem pro parametrické modelování. Díky tomu se nám povedlo zaznamenat konstelaci do prstenu na jeho válcovitou plochu.
Později se k nám přidali další členové týmu, Pavel a Jiří, kteří se s námi podělili o své znalosti z oblasti techniky a podnikání a pomohli nám přiblížit se k našemu snu. Celý rok nám poté trvalo vyladit k dokonalosti design, výpočetní skript a vizuální komunikaci, která dobře vysvětlí naši myšlenku. Nechali jsme vyrobit desítky prototypů a skript pro výpočet konstelace jsme nejednou změnili…“

Prsten Helioring představuje opravdový kousek vesmíru ve vaší dlani.

PR článek společnosti Helioring