(c) Graphicstock

Hodné bakterie léčí komplikované infekce střev

Před rokem a 4 měsíci vznikla ve Fakultní nemocnici v Motole první banka stolice v ČR, která slouží k její transplantaci. Transplantace stolice je stará metoda, která byla popsána již v době staré Číny a používá se u pacientů, kteří trpí těžkými průjmy, opakujícími se infekcemi střev, které nereagují na antibiotickou léčbu.
Vzorky jsou v bance hluboce zmrazeny na -80°C a připraveny k okamžitému podání. Po endoskopickém podání přichází do několika hodin značná úleva a pacient přestává trpět průjmy a často i bolestmi břicha. Za dobu existence naší banky jsme léčebnou stolici aplikovali 74 pacientům a vždy s velkým efektem.

oznámení FN Motol

Na ÚOCHB vyvinuli novou metodu pro enzymovou syntézu RNA léčiv

Upravené DNA polymerázy umějí začlenit v podstatě jakoukoliv úpravu do jakékoliv sekvence RNA. Vědecký tým z Ústavu …

1. Že to přinese pacientovi i změnu preferencí v jídelníčku jsem někde už četl.
    Ale možná by se mohla věnovat pozornost i případným psychologickým změnám.