(c) Graphicstock

Jak velké sportovní události hýbají s finančními trhy

Emoce samozřejmě chování investorů ovlivňují, jenže jak konkrétně? Co v tomto ohledu způsobují olympijské hry nebo srovnatelné sportovní akce, třeba mistrovství světa ve fotbale?

Výzkumníci z University of East Anglia a Nottingham Trent University uvádí, že hlavním efektem sportovních výsledků není sentiment (tj. optimismus vs. pesimismus a z toho vyplývající změna cen), ale rozptýlení investorů. S cenami se nestane víceméně nic speciálního, ale poklesne objem obchodů. V případě sportovního úspěchu národního týmu je pak efekt rozptýlení vůbec největší, tj. eventuální optimismus jako následek vítězství si nenajde cestu na trh.
Pokud šlo o akcie největších firem, pak na národních burzách klesal objem obchodování za každou zlatou olympijskou medaili v USA o 3 %, v Německu o 6,7 % a v Jižní Koreji o 7,3 %. Nijak si nepomohou ani firmy, které olympijské hry sponzorují, i ty se potýkají především s efektem snížených objemů obchodování. Výsledky jsou založeny na analýze dat ze 4 letních olympijských her (Sydney 2000, Athény 2004, Peking 2008, Londýn 2012), pohybů trhů v 8 hlavních ekonomikách a speciálně analýze 5 sponzorů (Coca-Cola, McDonald’s, Panasonic, Visa, Samsung).
Práce byla publikována v The European Journal of Finance. Autoři (Raphael Markellos a Jessica Wangová) dodávají, že kromě finačních trhů podobné veřejné akce samozřejmě odvádějí pozornost i od jiných věcí, viz známé heslo Chléb a hry.

Zdroj: Phys.org

Poznámka PH: Nakonec ale ono odvádění pozornosti vůbec nemusí být vnímáno negativně. Od doby, co lidé vysedávají u televizí, se mnohem méně perou v ulicích – tedy alespoň i tento argument se běžně uvádí.

Algoritmus vytvoří video pouze z textu

Jako vstup má umělá inteligence k dispozici pouze textové popisky, na výstupu z nich vygeneruje …

Používáme soubory cookies pro přizpůsobení obsahu webu a sledování návštěvnosti. Data o používání webu sdílíme s našimi partnery pro cílení reklamy a analýzu návštěvnosti. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close