Zdroj: Pixabay, Pixabay License. Volné pro komerční užití

Softwaroví agenti s teorií mysli

Současné systémy umělé inteligence nepracují s koncepcí toho, „co druhý ví“, respektive „co někdo jiný dokáže“, nebo alespoň tato kategorie nebývá do modelu zahrnuta explicitně.
Představme si to třeba u herního softwaru, bez ohledu na to, zda využívá spíše umělou inteligenci nebo hrubou sílu. Šachový program nevolí tahy s ohledem na to, že „toto člověk nedokáže spočítat a jistě podobnou sérii přesných tahů nenajde“. Program pro hraní mariáše nebo jiné karetní hry, kde proti sobě bojují skupinky, také nepracuje s informacemi typu „tohle můj spoluhráč neví“ nebo „tohle nejspíš přehlédl, takže bude hrát tak a tak…“ či „nejspíš teď předpokládá, že já mám tyhle karty, takže…“.
Jinak řečeno, umělá inteligence dnes nepoužívá teorii mysli. Děti od určitého věku začínají chápat, že ostatní lidé mohou mít informaci chybnou nebo neúplnou, odlišnou od jejich vědomostí, a budou se chovat podle toho („kde si X myslí, že je schovaná ta věc“).
Celý článek na ITBiz.cz.

Kvantové počítání (1): Qubity mohou být i na bázi děr

Novinky ze světa kvantového počítání. Integrované kvantové počítače blízko absolutní nuly. Jak propojit qubity a …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Používáme soubory cookies pro přizpůsobení obsahu webu a sledování návštěvnosti. Data o používání webu sdílíme s našimi partnery pro cílení reklamy a analýzu návštěvnosti. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close