(c) Graphicstock

Bot Builder: vývoj chatbotů téměř bez programování

Umělá inteligence Oracle Mobile Cloud: strojové učení, zpracování znalostí, nástroje pro podporu dialogů, rozpoznávání kontextu.

Společnost Oracle na své konferenci Oracle OpenWorld oznámila rozsáhlou aktualizaci služeb poskytovaných v rámci platformy Oracle Mobile Cloud. Hlavní novinku představují chatboty (asistenty pro komunikaci s člověkem v přirozeném jazyce) založené na technologiích umělé inteligence. Platforma Oracle Mobile Cloud zjednodušuje vývoj chatbotů, podporuje hlubokou analytiku, sjednocuje různé komunikační kanály (web, mobilní aplikace, hlasová komunikace…) a umožňuje sdílet informace mezi jednotlivými kanály i chatboty.

„Chování uživatelů se výrazně posouvá směrem k mobilním zařízením a platformám pro zasílání zpráv (messaging). Pro podniky je tedy klíčové, aby vyvíjely a podporovaly služby poskytované prostřednictvím kanálů, které preferují jejich zákazníci,” uvádí Amit Zavery, senior viceprezident pro vývoj produktů v rámci Oracle Cloud Platform. „Pomocí platformy Oracle Mobile Cloud mohou nyní podniky dále posilovat vztahy se svými zákazníky bez ohledu na to, zda tito zákazníci budou méně používat web nebo přejdou od tradičních mobilních aplikací k platformám pro messaging.”

Umělá inteligence podporující novou verzi platformy Oracle Mobile Cloud zahrnuje strojové učení, kognitivní technologie, zpracování znalostí, nástroje pro podporu dialogů a rozpoznávání kontextu. Díky tomu lze na platformě vytvářet aplikace schopné automatické konverzace i v rozsáhlejším měřítku. Inteligentní chatboty Oracle využívají porozumění přirozenému jazyku (natural language understanding, NLU), které se stále zdokonaluje pomocí strojového učení; díky tomu dokáží chatboty stále lépe porozumět konverzaci s člověkem a pochopit, jaký problém chce uživatel řešit. Chatbot umí takový požadavek zpracovat a automaticky na něj zareagovat, přičemž do reakce integruje data získávaná z dalších podnikových aplikací.

Společnost Oracle poskytne podnikům také nástroj Bot Builder, který zjednodušuje vývoj dalších konverzačních robotů, protože při tom není potřeba programovat příliš mnoho kódu. Nástroj nabízí jednotné prostředí pro návrh i trénování modelů NLU, tvorbu dialogů pro tok konverzace a způsob, jak integrovat různé komunikační kanály a další data organizace. Vývojáři mohou pomocí nástroje Bot Builder testovat a nasazovat chatboty a řídit jejich celý životní cyklus. Sada aplikací také nabízí výkonné nástroje pro analýzu zákaznické zkušenosti a umožňuje podrobně porozumět využívání chatbotů i jiných mobilních komunikačních kanálů, řešit problémy s výkonem a personalizovat kontakt s koncovými uživateli.

Chatboty Oracle podporují řadu dnes nejpoužívanějších komunikačních kanálů a klientů pro messaging včetně Facebook Messenger, Kik, Skype a Slack. Podpora zahrnuje i současné digitální asistenty, jako je Amazon Echo, Amazon Dot a GoogleHome. Inteligentní chatboty Oracle poskytují také vývojová prostředí (vlastní a JavaScript), která umožňují zapojit je to dalších systémů, webových i mobilních aplikací pro chat a hlasovou komunikaci, jako je Apple Siri, GoogleVoice nebo Microsoft Cortana.

Další vývoj chatbotů na platformě Oracle bude probíhat i ve spolupráci se společností Chatbox. Do technologie Oracle Intelligent Bots v rámci platformy Oracle Mobile Cloud budou přidány funkce CHATBOX Instant Apps. Chatboty se díky této technologii budou moci snadno přepínat mezi vlastní (nestrukturovanou) konverzací a personalizovanou výměnou strukturovaných dat. Technologie Chatbox by v rámci platformy Oracle Mobile Cloud měla usnadnit přenos kontextu mezi různými systémy a tvorbu speciálních rozhraní vhodných pro daný typ kontaktu, např. konverzačního robota, který bude uživateli pomáhat při vyplňování on-line formuláře. Systém pro zasílání zpráv Chatbox Instant Apps také podporuje integraci s dalšími oblíbenými aplikacemi pro komunikaci/zasílání zpráv včetně Amazon Echo, Facebook Messenger a GoogleHome.

V Praze vylepšili fluorescenční superrozlišovací mikroskopii

Nově vyvinutá metoda umožňuje sledovat procesy v buňkách v rozlišení okolo 25 nanometrů. Tým vědců …

Používáme soubory cookies pro přizpůsobení obsahu webu a sledování návštěvnosti. Data o používání webu sdílíme s našimi partnery pro cílení reklamy a analýzu návštěvnosti. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close